Kalkomania szklarska i ceramiczna to fundament naszej działalności. W tym jesteśmy najlepsi i to właśnie produkcji gadżetów na materiałach takich jak szkło, porcelana i porcelit zawdzięczamy grono stałych partnerów, którzy wracają do nas po jakość i gwarancję dotrzymanych terminów.
Od 1994 roku wspieramy polskie agencje i prywatnych klientów w tworzeniu znakomitych materiałów promocyjnych. Ponad dwadzieścia lat działalności dało nam rozległą wiedzę na temat stosowanej przez nas technologii wraz z jej zastosowaniami oraz znajomość jej możliwości i ograniczeń.
Sitodruk to tradycyjna szablonowa metoda drukowania, którą zawdzięczamy starożytnym Chinom i Japonii. Zapewnia ona między innymi:
Wydajność i powtarzalność nadruku
Dzięki wszechstronnej możliwości drukowania i swoistej prostocie tej metody, sitodruk nadaje się do druku pojedynczych egzemplarzy, ale świetnie sprawdza się też w druku na dużą skalę.
Niesamowite barwy
Wyrazistość i nasycenie barw sprostają oczekiwaniom wymagających. Dodatkowo można używać prawdziwego złota i platyny, co daje niepowtarzalnie luksusowy efekt.
Uniwersalność druku
Druk sitowy sprawdza się świetnie tak w zdobieniach wielkoformatowe, jak i subtelnych, a do tego również na różnych powierzchniach (nie tylko płaskich).
Trwałe zdobienia
Nasze zdobienia zachwycają wysokością odporności na wilgoć, promieniowanie UV i czynniki atmosferyczne. Nie da się ich zarysować nawet ostrym przedmiotem, takim jak nóż.
Jak działa sitodruk
-
Sito
Sito, czyli szablon, który w starożytności wykonany był z włosów, to prostokątna, zwykle aluminiowa (może być też drewniana) rama, na której rozciąga się sieć nici (np. nylonowych) o różnej gęstości oczek. Druk naklejek, którymi się posługujemy, jest precyzyjny, wymaga zatem, aby była ona duża.
-
Emulsja światłoczuła
Na siatkę nakładamy tzw. emulsję światłoczułą, która nie przepuszcza farby. Następnie utwardza się ją i przykrywa kliszą ze wzorem do druku, a potem naświetla. Emulsja światłoczuła wypala się, tworząc w szablonie negatyw wzoru do druku.
-
Guma raklowa
Farba zostaje przepuszczona przez szablon jedynie tam, gdzie klisza osłaniała go przy naświetlaniu. Samo drukowanie polega na użyciu gumy raklowej do przeciśnięcia farby przez oczka sita.